مسابقه ربات جنگجو دانش آموزی مقطع دبستان

لیگ جنگجو یکی از مهیج ترین و پرطرافدارترین مسابقات رباتیک دانش آموزی نه تنها در کشور عزیزمان ایران بلکه در سطح جهانی است. مسابقات ربات‌های جنگو در سطوح مختلف با توجه به گروه سنی شرکت کنندگان برگزار میشود. لیگ جنگجو یکی از مهمترین مسابقات رباتیک دانش آموزی در ایران یونیکاپ می‌باشد که به صورت حضوری برگزار میگردد. در صورتی که هنوز در این لیگ ثبت نام نکرده اید حتما از  بخش ثبت نام مسابقات رباتیک ایران یونیکاپ اقدام فرمایید و سپس قوانین مسابقه را با دقت مطالعه فرمایید.

شیوه برگزاری مسابقه ربات جنگجو

در مسابقه ربات جنگجو دانش آموزی مقطع دبستان شرکت کنندگان 5 دقیقه زمان برای مبارزه در نظر گرفته شده است به طوری که در این مبارزه دو تیم قصد پرچم هایی در سطح زمین قرار دارند را فتح کنند تا پیروز میدان نبرد شوند. در این مسابقه زمان و امتیاز هر دو ملاک ارزیابی است پس سرعت، دقت و مهارت پیش نیاز برنده شدن دانش آموز در لیگ ربات جنگجو دانش آموزی ایران یونیکاپ خواهد بود.

زمین مسابقه لیگ جنگجو دانش آموزی

زمین بازی مسابقات رباتیک دانش آموزی ایران یونیکاپ در لیگ ربات جنگجو در ابعاد حدودا 120 در 200 سانتیمتر می‌باشد و امکان دارد در این زمین سطح شیب دار، گودال و موانع دیگری وجود داشته باشد.

در زمین بازی ربات های جنگجو 3 پرچم وجود دارد به گونه ای که یک پرچم در مرکز و دو پرچم در زمین حریف قرار خواهد گرفت. پرچم وسط 20 امتیاز و پرچم در خانه حریف 40 امتیاز دارد.

ملاک کسب امتیاز پرچم ها برخورد مستقیم ربات با پرچم است و امکان پرتاب جسم به پرچم نخواهد بودو امتیاز نخواهد داشت.

خروج ربات جنگجو از زمین

خروج ربات از زمین جنگ به هر نحوی از جمله ،افتادن از سطح شیب دار ،افتادن ربات در گودال، افتادن از زمین اصلی به پایین برای تیم مقابل 40 امتیاز خواهد داشت.

انهدام ربات و امتیاز آن در مسابقات ربات جنگجو

در صورتی که ربات در سطح زمین باشد ازکار افتادن ربات به صورت خود به خود یا توسط حریف به هر دلیلی از جمله ضربه توسط ربات حریف، گیر کردن ربات، برعکس شدن آن به طوری که به صورت عادی بدون دست زدن قادر به ادامه دادن مسابقه نباشد برای حریف 20 امتیاز مثبت خواهد داشت.

امتیازهای منفی در طول مسابقه

کشیدن سیم دسته کنترل ربات توسط بازیکن به هردلیلی به شکلی که کمک در تغییر جهت ربات یا به حرکت در آوردن آن و یا تداخل در عملکرد ربات حریف شود 10 امتیاز منفی خواهد داشت.

در طول مسابقه دست زن به ربات جنگجو و حتی اجزای آن از جمله چرخ ها 10 امتیاز منفی خواهد داشت.

ربات خارج شده از زمین بازی با اجازه داور در صورتی که قادر به ادامه مسابقه باشد باید از نقطه شروع زمین خود با جریمه 20 ثانیه تاخیر مجدد راه اندازی شود.

در صورتی که ربات در سطح زمین باشد اما قادر به ادامه دادن نباشد به هر دلیلی از جمله برعکس شدن یا گیرکردن یا در آمدن چرخ با اجازه داور با کسر 10 امتیاز امکان راه اندازی ربات به صورت مجدد از نقطه شروع با 20 ثانیه تاخیر خواهد بود.

توجه مهم :

داور میتواند به صلاحدید خود با توجه به روند بازی و عملکرد شرکت کنندگان با ذکر دلیل تا 20 امتیاز منفی و جریمه شروع مجدد با 20 ثانیه تاخیر نسبت به هر شرکت کننده اعمال کند.

 

مشخصات فنی ربات جنگجو

اجزای سازنده بدنه ربات

  • ربات ساخته شده باید قابلیت حمله به ربات حریف و بیرون انداختن از زمین مسابقه را داشته باشد.
  • در ساخت ربات تنها از قطعات استاندارد آموزشی اشاره شده در این لینک استفاده گردد و هرگونه قطعه ساخته شده توسط دست ممنون است.
  • استفاده از نوع قطعه غیر استاندارد آموزشی که خطرناک باشد از جمله قطعات فلزی که باعث آسیب به ربات های دیگر می شود از جمله تیغ، مته دریل، دیسک های برنده و هرگونه قطعه مشابه و سلاح های پرتابی، آتش زا و شک الکتریکی ممنوع است.

بخش الکترونیک و تغذیه

  • تغذیه ربات فقط توسط باتری تامین خواهد شد و استفاده از آداپتور مجاز نیست.
  • تغذیه ربات باید فقط از طریق دسته کنترل تامین شود و نصب باتری بر روی بدنه ربات غیر مجاز است
  • ولتاژ باتری حداکثر 6 ولت بدون محدودیت در آمپر و جنس باتری
  • دسته کنترل مجاز فقط از نوع سیمدار مجاز است و استفاده از هرگونه برد الکترونیکی هوشمند یا غیر هوشمند دارای سنسور یا بدون سنسور در ربات مجاز نخواهد بود.
  • موتورهای مجاز فقط آرمیچر ساده و گیربکس های آموزشی زرد یا دو طرفه با ولتاژ مجاز 3 الی 6 ولت می‌باشد.

 

ابعاد و وزن ربات

  • برای ساخت ربات محدودیت وزن وجود دارد. وزن ربات حراکثر 3 کیلوگرم و ابعاد مجاز حداکثر 30*30*30 سانتی متر می‌باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا